امروز : 7
ديروز : 1
افراد آنلاين : 1
همه : 286
 
نوشته شده توسط : sam

دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

  • دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    در اينبخش دانستني ها و حقايق جالبي را درباره دنياي خودرو جمع آوري كرده ايم. امروز از خودروهايي صحبت مي كنيم كـه دوست داريم دوباره توليد شوند، همچنين امروز درباره كم ارتفاع ترين خودروها و تيونرهايي كـه خودرو هـاي سوپر اسپرت ميليون دلاري ساخته اند هم صحبت مي كنيم. اگر بـه دنياي خودرو علاقه مند هستيد و يا اين كـه بـه دنبال يك تحقيق خوب درباره دنياي خودرو هستيد، با پارس ناز همراه باشيد.

    صنعت خودروسازي بيشتر از يك قرن سابقه دارد و در اين مدت‌ شاهد عرضه خودرو هـاي بي شماري بوده‌ايم. بعضي از اين خودرو ها نسبت بـه سايرين جذابيت‌هاي بيشتري داشته‌اند و درست اسـت كـه ديگر توليد نمي شوند اما مِهر آن‌ها آن قدر بـه دل هواداران خودرو نشسته اسـت كـه آرزو مي كنند ايكاش يك‌بار ديگر نسخه‌ اي جديد از اين خودروها روانه بازار شود. در ادامه با ليست خودروهايي كـه آرزو مي كنيم دوباره توليد شوند با شـما هستيم.

    خودرو آكورا اينتِگرا تايپ آر

    اينتگرا يكي از خودرو هـاي خوش‌قيمت آكورا بود كـه فعلا جاي اين خودرو را آكورا ILX گرفته اسـت، آكورا اينتگرا تايپ آر همانند ساير خودرو هـاي اين برند از هندلينگ بسيار خوبي برخوردار بودو يك پيشرانه چهار سيلندر ۱.۸ ليتري ميزان ۱۹۵ اسب‌ بخار نيرو را در اختيار راننده اين خودرو قرار مي‌داد.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    آكورا اينتگرا تايپ آر كـه زماني بـه‌‌عنوان يكي از خودرو هـاي ارزان‌قيمت ژاپني محسوب مي‌شد و كسي اين خودرو را زياد جدي نمي گرفت اينروزها بـه يك خودروي كلكسيوني تبديل شده اسـت و از آنجايي كـه اخيراً شاهد محبوبيت خودروي سيويك تايپ آر هستيم شاهد فرصت خوبي باشد تا آكورا دستي بر سروروي اينتگرا بكشد و اين خودر رابا ظاهري جديد دوباره در بازار ببينيم.

    خودرو بيوك جي‌ ان‌ ايكس

    برند بيوك در دهه ۱۹۸۰ سمبل خودرو هـاي نيرومند بودو بيوك جي‌ان‌ايكس نيز در آن زمان چنان ابهتي داشت كـه لرزه بر اندام علاقه‌مندان خودرو مي‌انداخت، متأسفانه يا خوشبختانه در دهه ۸۰ شاهد افزايش موج نگراني‌ها در خصوص خودروهايي كـه مصرف زيادي دارند بوديم و بيوك نيز علي‌رغم تمامي تغييراتي كـه در بيوك جي‌ان‌ايكس اعمال كرد نتوانست اين خودرو را در بازار حفظ كند و درسال ۱۹۸۷ شاهد پايان توليد بيوك‌ جي‌ان‌ايكس بوديم.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    جالب اسـت بدانيد تنها ۵۴۷ دستگاه از اين خودرو ساخته شده اسـت. از آنجايي كـه بيوك جي‌ان‌ايكس از پيشرانه‌اي نيرومند بهره ميبرد كـه نيروي رابه چرخ‌هاي عقب منتقل ميكرد و با توجه بـه اين امر كـه خودرو هـاي نيرومند اينروزها طرفداران زيادي پيدا كرده‌اند چـه بسا شاهد بازسازي نمونه‌اي جديد از بيوك جي‌ان‌ايكس در آينده‌اي نه‌ چندان دور باشيم.

    خودرو شورولت ال كامينو

    اين خودرو بـه نوعي طراحي شده بود تا نقش يك وانت پيكاپ را نيز ايفا كند. اين امر باعث شد تا ظاهر شورولت ال كامينو در ذهن طرفداران خودرو براي هميشه نقش ببندد. ال كامينو نخستين بار توسط شورولت درسال ۱۹۵۹ راهي بازار شد و ازآن زمان تا اواخر سال‌هاي دهه ۸۰ ميلادي شاهد توليد نسخه‌هاي مختلف اين خودرو بوديم.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    جالب اسـت بدانيد ال كامينو شهرت جهاني دارد و رانندگان در كشور هـاي مختلفي از اين خودور استفاده كرده‌اند كـه دراين زمينه مي توان بـه استراليا اشاره كرد، اين خودرو بـه اندازه‌اي در استراليا محبوبيت داشت كـه حتي نام سرخپوستان قبليه يوت بـه اين خودرو از جانب استراليايي‌ها نسبت داده مي‌شد.

    خودرو شورولت اس‌ اس

    برند‌هاي كوروت و كامارو همان‌ گونه بـه‌عنوان محبوب‌ترين برند‌هاي شورولت بـه‌حساب مي آيند اما جالب اسـت بدانيد شورولت اس‌اس سدان بعنوان خودرويي كـه نشانه‌هايي از خودرو هـاي نيرومند قديمي آمريكايي را يدك ميكشد و از چهار در بهره ميبرد حسابي توانسته اسـت جاي خودرا در دل هواداران خودرو باز كند. اين خودرو در دوران طلايي خودرو هـاي نيرومند توانسته بود اسم و رسم خوبي براي خودش دست و پا كند.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    يك پيشرانه ۶.۲ ليتري از نوع V8 كـه ۴۱۵ اسب‌ بخار نيرو را در اختيار راننده قرار مي‌داد سمبل قدرت اين خودرو بـه حساب مي‌آمد. نيروي موتور دراين خودرو بـه چرخ‌هاي عقب منتقل مي‌شد و بـه يك جعبه گيربكس ۶ دنده‌اي مجهز بود. شورولت روي هندلينگ اين خودورو نيز حسابي كار كرده بودو اين موارد باعث شده اسـت تا شورولت اس‌ اس گزينه خوبي براي توليد مجدد اين خودرو قلمداد شود.

    خودرو هوندا اس 2000

    انصافاً بايد اعتراف كرد هوندا اس 2000 يكي از بهترين خودرو هـاي كوچك و جمع‌وجور اسپرت بـه‌حساب مي‌‌آيد. اين خودرو ظاهري جذاب و اسپرت دارد و طراحي ساده‌‌اي آن جذابيت بيشتري بـه هوندا اس ۲۰۰۰ داده اسـت. يك پيشرانه ۲.۰ ليتري كـه در نهايت بـه ميزان ۲.۲ ليتر افزايش حجم پيدا كرد دراين خودرو تعبيه شده بود.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    همان‌گونه كـه از نام اين خودرو پيداست درسال ۲۰۰۰ ميلادي راهي بازار شد و هوندا اس ۲۰۰۰ را مي توان سمبل بارزي از خودرويي دانست كـه دركنار طراحي ساده، تجربه‌ شيريني از رانندگي را در اختيار رانندگان قرار ميدهد. از آنجايي كـه خودرو هاي اسپرت هميشه محبوبيت ويژه‌اي در ميان طرفداران دارند شايعه‌هايي از برنامه‌هاي هوندا براي توليد مجدد هوندا اس ۲۰۰۰ بـه گوش ميخورد.

    خودرو لوتوس اسپريت

    شركت خودروسازي انگليسي لوتوس خودروي اسپريت را نخستين بار درسال ۱۹۷۶ معرفي كرد. اين خودرو در فيلم جاسوسي كـه عاشقم بود از مجموعه‌ فيلم‌هاي جيمز باند حضور داشت، جالب اسـت بدانيد دراين فيلم لوتوس اسپريت قابليت تبديل شدن بـه يك زيردريايي را داشت.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    لوتوس تا سال ۲۰۰۴ هواي لوتوس اسپريت را داشت و حتي اين خودرو رابه پيشرانه V8 نيز مجهز كرد. حدوداً درسال ۲۰۱۰ بود كـه خبرهايي از عزم لوتوس براي توليد مجدد لوتوس اسپريت بـه گوش رسيد، بي شك اگر مدل جديدي از اين خودرو توليد شود حريف خوبي براي خودروهايي مانند مك‌لارن ۷۲۰ اس، فراري ۴۸۸ جي‌تي‌بي و لامبورگيني هوراكان خواهد بود.

    خودرو مزدا آر ايكس 7

    بـه احتمال زياد اگر اهل سينما باشيد اين خودرو را در نسخه‌هاي اوليه سري فيلم‌هاي سريع و خشن ديده‌ايد. جالب اسـت بدانيد مزدا آر ايكس 7 محبوبيت خودرا مديون اين فيلم نيست و موتور ويژه‌اي كـه دراين خودرو تعبيه شده بود آنرا يك سر و گردن بالاتر از ساير خودرو هـاي اسپرت همرده در زمان خودش قرارمي‌داد. البته بـه احتمال زياد همين ويژگي نيز كاردست مزدا آر ايكس ۷ داد و باعث توقف توليد اين خودرو شد.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    آخرين سري از اين خودرو رابا نام مزدا آر ايكس 8 درسال 2013 شاهد بوديم و ازآن زمان تا كنون خبر هـاي زيادي از عزم مزدا براي توليد مجدد اين خودرو بـه گوش ميخورد. مزدا نيز مدل مفهومي آر ايكس ويژن را پيش از اين بـه نمايش گذاشته اسـت كـه شباهت‌هاي زيادي بـه مزدا آر ايكس ۷ دارد.

    خودرو ميتسوبيشي لَنسر اولوشِن

    ميتسوبيشي لنسر اولوشن در دهه ۹۰ ميلادي براي حضور در مسابقه‌هاي خودرو ساخته شده بود اما در آن زمان فدراسيون بين‌ المللي ماشين‌راني از شركت‌هاي حاضر دراين مسابقات خواست تا نسخه‌هاي شهري اين خودروها را نيز توليد كنند. در نتيجه شاهد تولد ميتسوبيشي لنسر اولوشن بوديم.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    اين خودروي سدان از پيشرانه‌ نيرومند توربوشارژ بهره گرفته بود كـه قدرت موتور رابه تمامي چرخ‌ها منتقل ميكرد. اين خودرو مشتريان زيادي در كشور هـاي مختلف پيدا كرد و توليد آن بـه دهمين نسل خود در حال نزديك شدن بود كـه اقبال خودرو هـاي سدان روبه افول گذاشت و با توجه بـه تقاضاي بازار براي خودرو هـاي شاسي‌بلند شاهد توقف توليد ميتسوبيشي لنسر اولوشن درسال ۲۰۱۵ بوديم.

    خودرو نيسان 240 اس‌ايكس

    نيسان يد طولايي در ساخت خودرو هـاي اسپرت دارد و نيسان 240 اس‌ ايكس يكي از خوش‌قيمت‌ترين خودرو هـاي اسپرتي بود كـه در دهه 8۰ و 9۰ ميلادي راهي بازار مي ‌شد. اين خودرو توجه افرادي كـه بـه تيونينگ علاقه دارند را نيز بخود جلب كرد.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    از آنجايي كـه اينروزها خودرو هـاي اسپرت كوپه دوباره در مركز توجه طرفداران قرار گرفته اسـت چـه بسا شاهد توليد دوباره مدلي جديد از نيسان اس‌ايكس 240 باشيم.


    و در ادامه معرفي كم ارتفاع ترين خودروهاي جهان در تمام تاريخ

    صنعت خودروسازي انواع و اقسام خودرو هـاي قد و نيم قد را روانه بازار كرده اسـت كـه هر كدام ويژگي‌‌هاي خاص خودشان را دارند. دراين بين شاهد خودرو هـاي كوتاه‌قامتي نيز هستيم كـه بـه لطف ارتفاع پاييني كـه دارند توانسته‌اند محبوبيت و شهرت خوبي كسب كنند.

    خودرو آلفا رومئو 33 Stradale

    نخستين خودرو از ليست خودرو هـاي كوتاه‌قامت رابا خودرويي شروع مي كنيم كـه آلفا رومئو بـه‌ صورت دست‌ساز ساخته اسـت. يك پيشرانه V8 در قلب آلفا رومئو Stradale جاي گرفته اسـت كـه ميزان 230 اسب‌ بخار نيرو را در اختيار اين خودروي كوچك و چابك قرار مي دهد.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    جالب اسـت بدانيد تنها ۱۸ دستگاه از اين خودرو ساخته شده اسـت و بهمين دليل كلكسيون‌‌داران خودرو توجه ويژه‌اي بـه اين كوچولوي دوست‌‌داشتني دارند. ارتفاع آلفا رومئو ۳۳ Stradale تنها ۹۹ سانتي‌متر اسـت.

    خودرو استون‌ مارتين بولداگ «Bulldog»

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    درسال ۱۹۸۰ استون‌مارتين خودروي بولداگ رابه صورت آزمايشي توليد كرد، بخت با اين خودرو يار نبود و با توجه بـه هزينه‌هاي بالاي توليد اين خودرو، استون‌مارتين ترجيح داد عطاي بولداگ رابه لقايش ببخشد. بهمين دليل تنها 25 دستگاه از اين خودرو توليد شد. استون مارتين بولداگ ۱.۰۹ سانتي‌متر ارتفاع دارد.

    خودرو بي‌ ام‌ و اِم وان

    دراين قسمت با يكي از خودرو هـاي مطرح دهه ۷۰ ميلادي سروكار داريم كـه بدنه آن توسط جياگيارو «Giagiaro»، طراح مشهور، طراحي شده بود.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    بي.‌ام.‌و براي خودروي ام‌ وان خود يك پيشرانه شش سيلندري را تعبيه كرده بود كـه ۲۷۷ اسب‌ بخار نيرو را در اختيار راننده قرار مي‌داد. بي‌.‌ام‌.‌‌و ام وان تنها ‍۱.۱۴ سانتي‌ متر ارتفاع دارد.

    خودرو مدل مفهومي فراري 512 S Modulo

    فراري اين خودروي مفهومي را در دهه 70 ميلادي معرفي كرد، طراحي اين خودرو نيز بر عهده پينينفارينا «Pininfarina»، گذاشته شده بودو بـه لحاظ سرعت و قدرت حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشت.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    جالب اسـت بدانيد در مدل مفهومي فراري ۵۱۲ S Module با يك پيشرانه V12 سروكار داشتيم كـه قدرتي معادل ۵۵۰ اسب‌ بخار نيرو را در اختيار راننده قرار مي‌داد. مدل مفهومي فراري ۵‍‍‍۱۲ S Module تنها ۹۳ سانتي‌متر ارتفاع داشت.

    خودروي Flatmobile

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    اين خودرو با ارتفاع بسيار كم خود درسال ۲۰۰۸ توانست ركورد كتاب ركورد هـاي گينس را ازآن خود كند، خودروي Flatmobile تنها ۴۸ سانتي‌ متر ارتفاع دارد و با توجه بـه ارتفاع كمي كـه دارد بـه‌خوبي توانسته اسـت موتور و ساير قسمت‌هاي خودرو را در خود جاي دهد.

    خودرو فورد جي‌ تي 40

    انصافاً بايد اعتراف كرد شهرت اصلي فورد جي‌تي ۴۰ بـه‌دليل ارتفاع كم اين خودرو اسـت، جالب اسـت بدانيد حتي استفاده از شماره ۴۰ در نامگذاري اين خودرو نيز از ارتفاع ۴۰ اينچي «۱.۰۱ متر» اين خودرو حكايت دارد.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    اين خودرو در مسابقات جهاني اتوموبيل‌راني نيز حسابي خوش درخشيده اسـت و دركنار نسخه‌ مسابقه‌اي، شاهد توليد مدل شهري فورد جي‌تي ۴۰ نيز بوده‌ايم.

    خودرو لامبورگيني ميورا «Miura»

    خودروي لامبورگيني ميورا جاودانگي نامش را مديون ارتفاع كم خود اسـت. اين خودروي سريع و چاپك كـه تنها ۱.۰۵ متر ارتفاع دارد بـه اساني از زير موانع مختلف عبور ميكند. طراحي بيروني لامبورگيني ميورا نيز دل چسب و بـه‌يادماندني اسـت.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    بـه اين نكته نيز بايد اشاره كرد كـه اين خودرو بدليل ارتفاع كمي كـه دارد فضاي خوبي را در اختيار راننده و سرنشينان قرار نميدهد كـه البته چندان هم نمي توان بـه اين امر خرده گرفت.

    خودروي مفهومي لانچيا Stratos Zero

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    اين خودرو نيز يكيديگر از مدل‌هاي مفهومي و نوآورانه‌اي اسـت كـه در دهه ۷۰ ميلادي شاهد معرفي آن بوديم. لانچيا Stratos Zero تنها ۸۴ سانتي‌متر ارتفاع دارد و بـه‌اساني از زير گيت‌هاي ورودي پاركينگ‌ عبور مي‌كرده اسـت.

    خودرو مك‌لارن اف وان جي‌تي‌ار لانگ تِيل

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    مك‌ لارن تنها سه دستگاه از اين خودروي جذاب و كوتاه قامت را روانه بازار كرده اسـت. مك‌ لارن اف‌ وان جي‌تي‌ار لانگ تيل تنها ‍1.20 ‌متر ارتفاع دارد و در ميان خودروهايي كـه دراين ليست بـه آن‌ها اشاره كرديم بـه لحاظ قامت يكي از بلندترين‌ها اسـت.

    خودرو مرسدس‌ بنز CLK GTR

    مدل ورزشي اين خودرو در مسابقات اتوموبيل‌راني استفاده شده و افتخارات مختلفي را نيز در دهه ۹۰ ميلادي ازآن خود كرده اسـت. در مرسدس‌بنز CLK GTR شاهد حضور يك پيشرانه 7.3 ليتري از نوع V12 هستيم.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    اين پيشرانه نيرومند چيزي معادل ۷۳۰ اسب‌ بخار نيرو توليد ميكند. مرسدس بنز‌ تنها ۳۰ دستگاه مدل‌هاي مختلف كوپه و وردستر از اين خودروي ۱.۱۶ متري توليد كرد.

    خودرو نيسان R390 Gt1

    نيسان R390 Gt1 نيز يكيديگر از مدل‌هاي مسابقه‌اي نيسان اسـت كـه موفقيت اين خودرو در مسابقات توليد نسخه شهري آنرا نيز در پي داشت.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    يك پيشرانه V8 بيتوربو از نوع 3.5 ليتري كـه ۵۷۰ اسب‌ بخار نيرو توليد مي كند را دراين خودروي چابك و كوتاه قامت شاهد هستيم. نيسان R390 GT1 كـه ارتفاعي برابر با ۱.۱۴ متر داشت و در حال حاضر در موزه شركت نيسان در ژاپن نگهداري ميشود.

    خودرو پورشه 550 اسپايدر

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    پورشه اين خودروي اسپرت را درسال ۱۹۵۳ معرفي كرد، در پورشه 550 اسپايدر با يك پيشرانه 1.5 ليتري با چهار سيلندر طرف بوديم كـه ۱۱۰ اسب‌ بخار نيرو توليد مي كرد. اين خودرو ۹۸ سانتي‌متر ارتفاع داشت و بـه لحاظ ابعاد نيز تنها از 550 كيلو گرم وزن برخوردار بود.

    خودرو پورشه 911 جي‌ تي وان

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    مدل شهري اين خودرو كـه آن رابا نام straßenversion نيز ميشناسند تنها ۲۵ دستگاه توليد شد و يك پيشرانه بيتوربو وظيفه توليد ۵۴۴ اسب‌ بخار نيرو را دراين خودرو بر عهده داشت. پورشه ۹۱۱ جي‌تي وان ارتفاعي برابر با ۱.۱۴ متر دارد و بـه‌اساني از زير موانع مختلف عبور ميكند.


    و در آخر نيز تيونرهايي كه خودروساز شدند و سوپراسپرت ساختند

    تيونينگ صنعتي در جهان رو بـه افول اسـت و بطور كلي با روزهاي طلايي خود در دهه‌هاي ۸۰ و ۹۰ ميلادي فاصله گرفته اسـت. با اين حال هنوز هم تيونرهاي مطرح و موفق زيادي در سطح بين‌ المللي مشغول بكار هستند و محصولاتي متنوع عرضه مي‌ كنند. اما همان تيونرهاي موفق دهه‌هاي ۸۰ و ۹۰ ميلادي، بعضا سرنوشتي جالب داشته‌اند.

    راف

    آلويس راف در دهه 30 ميلادي شركتي كوچك با نام راف تاسيس كرد كـه براي مدتي بـه ساخت اتوبوس مشغول بود. اما در دهه 60 و با رسيدن پسرش بـه كرسي مديريت، داستان بطور كلي دگرگون شد. راف وارد وادي تيونينگ و سرويس خودرو هـاي اسپرت، بـه خصوص پورشه شد. در دهه 80 اما كار راف بسيار جدي تر شد.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    او مدل CTR كـه برپايه پورشه 930 توربو ساخته شده بود، توانست با رسيدن بـه حداكثر سرعت 340 كيلومتر در ساعت، سريع‌ ترين خودرو خياباني جهان شود. پس از بـه شهرت رسيدن راف بود كـه اين كمپاني پله‌هاي ترقي را در دهه 90 پشت سر هم پيمود تا در نهايت در دهه قبل، بطور جدي خودروساز شود. محصولات فعلي اين كمپاني ديگر الزاماً نمونه‌هاي تغيير‌يافته پورشه 911 نبوده، بيشتر با الهام از محصولات پورشه ساخته مي شوند.

    سالين

    استيو سالين بعنوان يك راننده حرفه‌اي، كارگاه شخصي خودش را در شهر كرونا ايالت كاليفرنيا درسال 1983 تاسيس كرد. از همان ابتدا سالين تمركزش را روي ماستنگ گذاشت و در نهايت توانست توجه خود فورد را نيز بـه لطف مقام‌هايي كـه در مسابقات مختلف توسط خودرو هـاي تيون‌شده توسط كارگاهش كسب كرد، جلب كند.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    سالين در دهه 90 بيش از پيش فعاليت‌هايش را گسترش داد و بـه سراغ ساير محصولات فورد از جمله اكسپلورر و F150 رفت. اما اين روند رو بـه رشد سالين در نهايت بـه حدي رسيد كـه ماستنگ‌هاي تيون‌شده توسط اين برند، بـه نحوي آن قدر تغيير يافته بودند كـه تعداد قطعات مشتركشان با نمونه عادي، بـه درصد پاييني رسيده بود. در نهايت اوج كار سالين با طراحي و ساخت مدل S7 انجام گرفت كـه بـه خودروساز‌شدن سالين انجاميد.

    كالاوي

    ريويز كالاوي درسال 1977 كارگاه تيونينگ خودرا تاسيس كرد. در آن زمان بيشتر تخصص او تيونينگ محصولات اسپرت اروپايي حاضر در بازار ايالات امريكا بودو خصوصا خودرو هـاي آلماني توسط وي بـه هيولاهايي سريع و آتشين بدل ميشدند. اما كيت توربو خاص وي براي آلفارومئو GTV6 بود كـه در ميانه دهه 80 او را بـه شهرت رساند و مديران جنرال موتورز كـه بـه دنبال يك كمپاني رسمي براي تيونينگ كوروت بودند، از وي خواستند تا بطور حرفه‌اي با انها همكاري كند.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    حاصل كار خودرو Sledgehammer بود كـه توانست بـه سرعتي بيش از 410 كيلومتر در ساعت برسد. كالاوي با چراغ سبز جنرال موتورز وارد عرصه خودروسازي شد و از اواخر دهه 80، برپايه كوروت محصولاتي جديد عرضه كرد كـه از نظر ظاهري و فني داراي تفاوت‌هايي عمده بودند. هرچند اين فعاليت‌ها دريك دهه اخير اندكي محدود‌تر شده اسـت.

    هنسي

    جان هنسي درسال 1991 كمپاني تخصصي خودرا با هدف تيونينگ و تقويت خودرو هـاي آمريكايي در تگزاس تاسيس كرد. در ابتدا بيشتر تمركز هنسي روي محصولات داج خصوصا وايپر بود. بعد ها اما هنسي بـه سراغ محصولات ديگري همانند كوروت، كامارو و فورد F150 نيز رفت و محصولات اين كارگاه تگزاسي يكي پس از ديگري ركورد سرعت و قدرت را در خيابان‌ها شكستند.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    اما اوج كار هنسي در دهه قبل و با طراحي نخستين خودرو اين كمپاني يعني ونوم GT آغاز شد. اين خودرو درسال 2010 معرفي شد و با استفاده از برخي متعلقات پلت‌فرم دگرگون‌شده لوتوس اليز و پيشرانه 8سيلندر توربو، توانست بـه حداكثر سرعت 435 كيلومتر در ساعت برسد. خوشبختانه هنسي روند رو بـه رشد خودرا با عرضه مدل جديد F5 درسال اخير ادامه داده اسـت.

    رين اسپيد

    فرانك ريندرنخت سوئيسي درسال 1979 كمپاني كوچك رين اسپيد را در ژنو سوئيس راه‌اندازي كرد. در آن زمان بجز دو كارگاه نسبتا كوچك مونته‌وردي و اسبارو، سوئيس ديگر چندان خودروساز مطرحي نداشت. اما روياهاي بلند‌پروازانه ريندرنخت در تنها يك دهه، اين كارگاه كوچك رابه عرصه جهاني رساند.

    دانستني ها و حقايق جالب درباره دنياي خودروها + عكس

    رين اسپيد در دهۀ 80 ميلادي شروع بـه تيونينگ خودرو هـاي آلماني وفرانسوي كرد وتوانست با پورشه ومرسدس بنزهاي تيون‌ شده خود مطرح شود. اما از اواخر اين دهه بود كـه با حضوري پررنگ درنمايشگاه ساليانه ژنو، بر سر زبانها افتاد. ازآن زمان، همه ي ساله رين اسپيد يك خودرو مفهومي با امكانات وظاهري عجيب و آينده‌ نگر معرفي كرده اسـت و اين سنت ساليانه، تا بـه امروز ادامه داشته اسـت.

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: دانستني,ها,و,حقايق,جالب,درباره,دنياي,خودروها,+,عكس،
تاریخ انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۷ | نظرات (0)
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]